Millenials

CINE SUNT?

Milenialii, sunt generația de oameni născuți între 1980 – 2000 și însumează aproximativ 1.8 mld de oameni. Aceștia au crescut în vremuri de modificări rapide, ceea ce le-a conferit priorități și așteptări foarte diferite față de generațiile anterioare. S-au dezvoltat într-o lume a tehnologiei – televizor, telefon mobil, internet, tablete, muzică, mesaje text, jocuri video și programe sociale. Astfel, una din caracteristicile definitorii ale grupului este adoptarea tehnologiei în viața de zi cu zi. Printre caracteristicile specifice acestei generații, se numără: toleranța, încrederea, pregătirea academică și o sporită expertiză tehnologică – care o diferențiază de toate generațiile dinaintea ei. Optimiști, open minded, sociali, inovativi, energici, ambițioși, motivați, tineri inteligenți, milenniali sunt cei care folosesc activ internetul și sunt considerați primii născuți în era digitală.

CUM SUNT?

Milenialii sunt un ingredient de bază al dezvoltării e-commerce. Crescând într-un mediu de shopping online, utilizarea e-commerce va continua să crească. Milenialii sunt baza comerțului online, cheltuie mai mult, dar dovedesc mai puțină loialitate față de branduri decât generațiile dinaintea lor. Aceasta ar putea fi cauzată de faptul că există o expunere mult mai mare la promoții. De asemenea, aceștia caută produse și branduri care să se potrivească cu personalitatea, stilul de viață și valorile comunităților din care fac parte. Folosesc brandurile pentru a transmite ei înșiși valorile care îi reprezintă și propria personalitate. Sunt foarte sensibili la Word of Mouth din online pentru că pun mai mare preț pe reclama venită de la oameni ca ei. Abilitățile lor tehnologice le permit să devină promotori sau să denigreze branduri generând comunicare între ei cât și către companii. În acest sens, marketingul digital este un instrument care permite includerea oamenilor tineri în consum, personalizare și dezvoltare de oferte destinate acestui segment. Preferă să interacționeze cu brandurile și să facă parte din crearea lor, participând activ în cercetarea de marketing prin varii canale: bloguri, e-mail, aplicații pentru telefonul mobil.

CE ÎI INFLUENȚEAZĂ?

  • Smartphone – un rol esențial, 89% dintre mileniali folosesc telefonul pentru accesarea internetului. Astfel, retailerii online trebuie să furnizeze o experiență foarte bună pe mobil pentru a devansa competitorii.

  • Social Media – am putea-o denumi: mama shoppingului on-line. Mileniali sunt activi pe rețelele de socializare unde împărtășesc opinii despre produse și oferte. Nu cumpără aproape nimic până nu citesc câteva review-uri.

  • Sensibilitate la prețuri. Prețul joacă un rol important în decizia de cumpărare, mai mare uneori decât calitatea, brand sau disponibilitatea unui magazin fizic. În permanență caută cea mai bună ofertă.

  • Programe de loializare. Milenialii, cu toate schimbările de preferințe, se dovedesc a rămâne loiali unui brand în proporție de aprox 70% dar doar atunci când sunt mulțumiți de ceea ce au primit. Retaileri ar trebui să dezvolte programe de loializare pentru a nu pierde milenialii dispuși în mai mare măsură să treacă la concurență.

  • Milenialii nu încearca să se integreze într-un sistem, vor să își creeze propriul sistem care să se potrivească cu businessul ales.

  • Puterea de cumpărare. Este indiscutabil faptul că puterea de cumpărare a milenialilor depășește cu mult pe cea a generațiilor dinainte datorită percepției despre shopping și înclinației către noi tehnologii.

Milenialii sunt acea categorie de oameni care începe să devină majoritară în segmentele de clienți pentru mai toate bunurile și serviciile. De exemplu, în domeniul hotelier deja detin aproape 80% din publicul țintă tocmai pentru că sunt dispuși să cheltuiască pentru experiențe demne de împărtășit. Devenind principala putere de cumpărare în mai multe domenii, businessurile trebuie să își alinieze strategia de marketing ținând cont de caractersticile acestei categorii, deci, cu temele bine făcute!

One thought on “Millenials

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *